Gmina Sierakowice informuje, że dniach 12.09.2023 r. oraz 15.09.2023 r., w związku z zakończeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, podpisane zostały 2 umowy o roboty budowlane dotyczące projektu pn. „Budowa i przebudowa dróg gminnych w miejscowościach Jelonko, Karczewko, Kujaty, Migi, Piekiełko, Puzdrowo, Sierakowice oraz Tuchlino w gminie Sierakowice” dofinansowanego ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (edycja 2023).
Pierwsza ze ww umów o roboty budowlane, została zawarta dn. 12.09.2023 r. z Przedsiębiorstwem Drogowo – Mostowym „DROMOS” Sp. z o.o. z Kartuz, obejmuje zakresem budowę dróg gminnych w następujących miejscowościach:
1) Jelonko – droga rozpoczyna się włączeniem w drogą gminną 152024G. Obecnie droga ma nawierzchnię gruntową o szerokości od ok. 4,0m do ok. 5,0m z obustronnym poboczem gruntowym. Przedmiotowy odcinek będzie drogą bez przejazdu, tzw. „ślepą”. Zamierzenie budowlane obejmuje budowę drogi (2 odcinki: odc. 1: ok. 154 m i odc. 2: ok. 95 m) o nawierzchni bitumicznej wraz z wykonaniem zjazdów indywidualnych, poboczy oraz dojść do posesji. Inwestycja obejmuje wykonanie kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej oraz kanału technologicznego. Ponadto, inwestycja przewiduje roboty z zakresu przebudowy sieci elektroenergetycznej oraz teletechnicznej. Długość odcinka – ok. 249 m.
Podstawowe założenia techniczne:
ulica klasy drogi: D (dojazdowa), prędkość projektowa - 30 km/h, przekrój uliczny jednojezdniowy dwupasowy 1/2 o szerokości 5,0 m. Szerokość pasa ruchu 2,5 m, przekrój poprzeczny daszkowy o wartości 2,0 % nawierzchnia jedni z mastyksu grysowego SMA11, Wzdłuż krawędzi jezdni pobocze z mieszanki niezwiązanej z kruszywem o szerokości 0,75m.
2) Karczewko - droga rozpoczyna się włączeniem w drogę wojewódzką nr 214 i biegnie na zachód. Opisywany odcinek ma obecnie nawierzchnię gruntową o szerokości od ok. 3,0m do ok. 5,0m, a w rejonie włączenia do drogi wojewódzkiej z kostki betonowej. Zamierzenie budowlane obejmuje budowę drogi gminnej o nawierzchni bitumicznej wraz z wykonaniem zjazdów indywidualnych i publicznych, rowów chłonno – odparowujących oraz poboczy. Przedmiotowe zamówienie obejmuje również budowę kanalizacja deszczowej oraz wykonanie kanału technologicznego. Długość odcinka – ok. 533 m.
Podstawowe założenia techniczne:
Ulica klasy droga dojazdowa D, prędkość projektowa - 30 km/h, przekrój uliczny jednojezdniowy jednopasowy 1/1 dwukierunkowy o szerokości 4,5 (z mijankami i poszerzeniami), przekrój poprzeczny jednostronny o wartości 2,0 %, nawierzchnia z mastyksu grysowego SMA11. Zjazdy indywidualne: Szerokość: 4,0 m – 4,5 m, wyokrąglenie krawędzi zjazdu i drogi gminnej łukiem o promieniu R=3,0 m lub wykończenie skosem 1:1 o wymiarze 1,5 m, nawierzchnia z kostki betonowej 10x20 cm koloru czerwonego lub z betonu asfaltowego AC11S. Wzdłuż krawędzi zjazdu pobocze z mieszanki niezwiązanej z kruszywem o szerokości 0,75 m.
3) Puzdrowo (droga relacji Sierakowice – Piekiełko) – droga rozpoczyna się skrzyżowaniem z drogą gminną nr 152019G, kończy natomiast włączeniem w drogę wojewódzką nr 211. Opisywany odcinek drogi ma nawierzchnię gruntową o szerokości od ok. 3,5m do ok. 4,5m, za wyjątkiem włączenia do drogi wojewódzkiej, gdzie ma nawierzchnię z kostki betonowej o szer. 6,0m. Zjazdy indywidualne mają nawierzchnię gruntową. Przedmiotowe zamierzenie budowlane obejmuje budowę drogi o nawierzchni bitumicznej wraz z wykonaniem zjazdów indywidualnych i publicznych, poboczy oraz zabruków pachwinowych. Inwestycja przewiduje również budowę kanalizacji deszczowej, kanał technologicznego oraz przebudowę sieci elektroenergetycznej. Długość odcinka – ok. 349 m.
Podstawowe założenia techniczne:
ulica klasy drogi: D (dojazdowa), prędkość projektowa - 30 km/h, przekrój uliczny jednojezdniowy dwupasowy 1/2 o szerokości 4,5-5,0 m lub jednojezdniowy jednopasowy 1/1 o szerokości 3,5 m (z miejscowymi poszerzeniami), szerokość pasa ruchu 1,75-2,5 m , przekrój poprzeczny jednostronny o wartości 2,0 %, nawierzchnia jedni z mastyksu grysowego SMA11. Zjazdy indywidualne: Szerokość - 4,5-6,0m; wykończenie krawędzi zjazdu i drogi gminnej skosem 1:1 o wymiarze 1,5m; nawierzchnia z kostki betonowej 10x20cm; wzdłuż krawędzi zjazdu pobocze z mieszanki niezwiązanej z kruszywem o szerokości 0,75m.
4) Sierakowice – droga rozpoczyna się włączeniem w drogę powiatową nr 1910G (ul. Mirachowska). Opisywany odcinek ma nawierzchnię gruntową z kostki betonowej, z płyt typu IOMB o szerokości ok. 4,0 m. Wzdłuż jezdni znajdują się miejsca postojowe/utwardzenie z kostki betonowej. Zamierzenie budowlane obejmuje budowę drogi gminnej o nawierzchni z kostki betonowej wraz z wykonaniem zjazdów indywidualnych i publicznych. Przedmiotowe zamówienie obejmuje również budowę kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego oraz usunięcie kolizji z istniejącym uzbrojeniem terenu (branża teletechniczna). Długość odcinka - ok. 62 m.
Podstawowe założenia techniczne:
ulica klasy drogi: D (dojazdowa), prędkość projektowa - 30 km/h, przekrój uliczny jednojezdniowy dwupasowy 1/2 o szerokości 4,5 , Szerokość pasa ruchu 2,25 m (uspokojenie ruchu), przekrój poprzeczny jednostronny o wartości 2,0 %, nawierzchnia jedni z kostki betonowej. Na końcu drogi plac do zawracania o wymiarze 12,5 m x 12,5 m
5) Migi - droga rozpoczyna się włączeniem w drogę wojewódzką nr 214 i biegnie na północny zachód. Opisywany odcinek ma obecnie nawierzchnię gruntową o szerokości od ok. 3,5m do ok. 4,5m, a w rejonie włączenia do drogi wojewódzkiej z kostki betonowej.
Zamierzenie budowlane obejmuje budowę drogi gminnej o nawierzchni bitumicznej wraz z wykonaniem zjazdów indywidualnych i publicznych, poboczy oraz zabruków pachwinowych. Inwestycja obejmuje również wykonanie kanalizacji deszczowej oraz wykonanie kanału technologiczngo. Długość odcinka – ok. 221 m.
Podstawowe założenia techniczne:
Ulica klasy droga dojazdowa D, prędkość projektowa - 30 km/h, przekrój uliczny jednojezdniowy dwupasowy 1/2 o szerokości 2x2,5 = 5, przekrój poprzeczny jednostronny o wartości 2,0 %, nawierzchnia z mastyksu grysowego SMA11. Zjazdy indywidualne: Szerokość – 4,0 m – 5,0 m, krawędzi zjazdu i drogi gminnej łukiem o promieniu od R=4,0m do R=8,0m lub wykończenie skosem 1:1 o wymiarze 1,5 m.
6) Kujaty (droga relacji Tuchlino - Kujaty) – droga rozpoczyna się w odległości ok. 600 m od centrum miejscowości Tuchlino, w rejonie skrzyżowania z drogą gminną nr 152026G i biegnie na południowy-wschód, do miejscowości Kujaty. Rozpatrywany odcinek ma obecnie nawierzchnię bitumiczną o szerokości od 3,0 do 5,0 m z obustronnym poboczem porośniętym trawą. Przedmiotowe zamierzenie obejmuje budowę drogi o nawierzchni bitumicznej wraz z obustronnym poboczem a także zjazdów indywidualnych, kanału technologicznego, kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej oraz elementów odwodnienia. Ponadto, inwestycja przewiduje roboty z zakresu przebudowy sieci elektroenergetycznej oraz teletechnicznej. Całkowita długość omawianego odcinka wynosi ok. 1 862 mb.
Podstawowe założenia techniczne:
ulica klasy droga dojazdowa D, prędkość projektowa - 30 km/h, przekrój drogowy jednojezdniowy dwupasowy 1/2 o szerokości 2x2,50 = 5,0, przekrój poprzeczny daszkowy o wartości 2,0 % lub jednostronny o wartości od 2,0 % do 5,0 %, nawierzchnia z mastyksu grysowego SMA11, pobocza o szerokości 0,75 m.
7) Patoki - inwestycja obejmuje budowę drogi gminnej składającej się z trzech odcinków. Przedmiotowe zamierzenie obejmuje również budowę kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego, muru oporowego oraz przebudowę sieci elektroenergetycznej oraz teletechnicznej. Długość budowanej drogi gminnej (łącznie 3 odcinki) - ok. 635 mb.
Podstawowe założenia techniczne:
ulica klasy droga dojazdowa D, prędkość projektowa - 30 km/h, przekrój drogowy jednojezdniowy dwupasowy 1/2 o szerokości 2x2,75 = 5,5 (dwa odcinki boczne 2x2,5 m), przekrój poprzeczny jednostronny o wartości 2,0 %, nawierzchnia z mastyksu grysowego SMA, pobocza o szerokości 0,75 m. Zjazdy indywidualne o szerokości 4,0-5,5 m (nawierzchnia z kostki betonowej). Chodniki o szerokości 2,0 m (nawierzchnia z kostki betonowej).
Termin realizacji inwestycji (planowane zakończenie robót budowlanych):
- Dla odcinków wymienionych w pkt.: 1) – 5) - 15.12.2023 r.
- Dla odcinków wymienionych w pkt.: 6) – 7) - 26.04.2024 r.
Koszt opisywanych robót budowanych: 10 331 087,69 zł.
Dofinansowanie: 50 % kosztów kwalifikowanych, ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (edycja 2023).
Roboty budowlane rozpoczną się przekazaniu Wykonawcy terenu robót tj. po 26.09.2023 r.
Druga umowa o roboty budowlane, która została zawarta dn. 15.09.2023 r. z konsorcjum firm: Kruszywo Sp. z o.o. i Bituminium Sp. z o.o. z Linii, obejmuje zakresem rozbudowę drogi gminnej (ul. Piwnej) w miejscowości Sierakowice o ścieżkę pieszo-rowerową wraz z rozbudową skrzyżowania ul. Piwnej z ul. Kartuską. Zamierzenie budowlane obejmuje ponadto przebudową kanalizacji deszczowej i wodociągowej, budową kanału technologicznego, przebudowę oświetlenia i sygnalizacji świetlnej (z uwzględnieniem przebudowy kolidujących sieci uzbrojenia terenu tj. sieci elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej) oraz wykonanie dodatkowego pasa do skrętu w lewo (w ul. Piwną).
Podstawowe założenia techniczne:
1. DG 152112G (ul. Piwna): klasa drogi: lokalna L, prędkość projektowa - 40 km/h, przekrój uliczny jednojezdniowy dwupasowy 1/2 (z pasem do skrętu w lewo), szerokość pasa ruchu - 3,25 m, szerokość ścieżki pieszo rowerowej – 3m (długość ok. 50 m).
2. DW 211 (ul. Kartuska): klasa drogi: główna G, prędkość projektowa - 50 km/h, przekrój uliczny jednojezdniowy dwupasowy 1/2 (z pasem do skrętu w lewo), szerokość pasa ruchu - 3,5 m.
Termin realizacji inwestycji (planowane zakończenie robót budowlanych) - 26.04.2024 r.
Koszt opisywanych robót budowanych: 2 309 637,30 zł.
Dofinansowanie: 50 % kosztów kwalifikowanych, ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (edycja 2023).
Roboty budowlane rozpoczną się przekazaniu Wykonawcy terenu robót tj. po 29.09.2023 r.
/starszy inspektor: Błażej Recław/